2011/01/24

Veckans inredningsinspis, 4

























Veckans inredningsinspis är Isabel B's ytterst franska boutique i hörnet av Högbergsgatan och Lilla Robertsgatan.

Halkade fram över isiga gator genom snöstormen för att framställa ett självfotograferat reportage av butiken, men väl framme visade den sig av någon obegriplig anledning vara stängd och isolerad av orange koner och band. Men, jag tänkte ändå presentera några söta produkter för såna finns nämligen i mängder. Älskar bland annat dessa tyger från Stof (17,50 resp. 18 € metern - helt okej ju, man köper väl inte metervis) och de är luomubomull till på köpet!

Sen, mindre prylar:





Dessa ljuva tallrikar och formen och skålen är från Gien. Åtminstone körsbärstallriken och skålen har tidigare funnits till salu i butiken. Införskaffningen av dessa innebär dock lite mer omfattande investeringar, men tänk vilken god födelsedagspresentidé de kan vara, till exempel.. För någon lyckans ost. Hehe.





Ett sista märke som jag vill presentera är Comptoir de Famille, som jag blev helt förtjust i när vi möttes för första gången i Nice för ett par år sen. Det blev en lång träff på Galeries Lafayette när jag försökte bestämma mig för servetter och kökshanddukar.

Så ni kan tro att jag blev glad när jag märkte att en och annan produkt finns i butiken här i stan. Så hemtrevligt, sött och franskt, se nu bara på dessa några plock från företagets webbplats.



PUST vilket inlägg. Nu ska jag göra läxor. So long!

2 kommenttia:

  1. Skitbra inlägg! sååå fina saker! älskar allt! vill ha dem nu + en ljuvlig kämppä... <3

    VastaaPoista
  2. Ooo va ljuvliga alla kärl o allt!!! kanske lite shopping nån dag??? :)

    VastaaPoista

Nu hittade du rätt! Skriv nåt, pleaase.