2011/01/13

Asta Pajunen


Jag har upptäckt en ny favoritkonstnär, vilket är kul eftersom jag hittills inte har haft en favoritkonstnär över huvudtaget. Men hon är ny, och det är nytt för mig, så jag får väl kalla henne ny. Nåja.

Hon heter Asta Pajunen och jag har sett hennes målningar i diverse galleriers skyltfönster sporadiskt nu och då, men inte kunnat koppla verken till varandra eller till något namn förrän nu då jag fängslades av tavlan ovan i fönstret hos Galleria Joutsen på Annegatan och måste gå in för att fråga vad konstnären heter. Wearing two hats heter tavlan och visst är den fin?

Astas andra verk finns att beundra på Asta Pajunen - kuvataiteilija. Jag är speciellt förtjust i de nyare målningarna, hennes konst är så glad, lugn, harmonisk och ljus. Lyckliga och intressanta tavlor. Nedan några andra favoriter.

Huoneiden läpi 2010

Aegolius tunereus - Helmipöllö 2009

Through glass 1 2010

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nu hittade du rätt! Skriv nåt, pleaase.