2011/01/28

Snart ska det pussas!









Ja, jag skall alltså flytta! Har inte sagt något tidigare eftersom jag inte har velat ropa hej förrän jag är över bäcken men nu är det fem före bombsäkert att jag flyttar in i en härlig lägenhet jag hittat, så jag vågar yttra mig. Att jag flyttar ur min nuvarande lägenhet är i alla fall helt bombis vid det här laget, träffade de nya hyresgästerna idag och de är trevliga människor i vilkas händer jag utan vemod överlåter mitt hem sen 4 år tillbaka.

Interiörerna ovan kom jag över idag när jag surfade på stylizimo.com i jakt på inredningsidéer. De kan det där med inredning, de där norrmännen. Det är tydligen ett stort intresse i Norge, något som faktiskt bekräftades av min norskalärare som under höstterminen berättade att det är oerhört populärt med "oppussning" i Norge, dvs. att "pussa op" eller att renovera och pyssla med inredning. Tänk att de ska hitta på så töntiga namn på allt sen ännu.

Ska ännu passa på att inte-rekommendera en film: The tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp. Slutet räddar lite men annars är den bara dum. Se den alltså bara om du inte har något annat val.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nu hittade du rätt! Skriv nåt, pleaase.