2011/02/09

Veckans recept


Ligger helt tydligt lite på latsidan med att skriva om livet i största allmänhet som rubriken utlovar då det blivit ganska inrednings- och matbetonat här på sistonet, men det ska åtgärdas bara flytten är klar för den börjar idag!



Sen, sen kan jag börja tänka på annat än att äta och inreda igen. Till dess, veckans recept (det vill säga sannolikt det enda jag kockar denna vecka), en puttanesca som blev riktigt bra.

Spagetti (fast jag använde av misstag konstig liten capelli som funkade överraskande bra) puttanesca, 4 pers.

0,5 dl olja
2 vitlökslkyftor, hackas fint
1 stor tsk sambal oelek
1 burk tomatkross
0,5 tsk socker
en nypa salt
ca 25 g smör
1 burk sardellfiléer, mosas
nästan 1 hel burk tonfisk, mosas också
svarta oliver
(lite hackad soltorkad tomat som jag ville bli av med)
persilja

Värm oljan i en panna och sätt i vitlök och chilipastan. Låt vitlöken få lite färg och häll sen i tomatkrosset, sockra och salta och låt puttra en liten stund. Klicka sen i smöret. Mosa sardellerna och tonfisken och blanda i såsen. Sätt i oliverna (och soltorkstomat) och provsmaka. Låt såsen gärna sjuda en tid före servering. Koka pastan och blanda i såsen, toppa ännu med persilja.

Det var det, nu går jag och flyttar. Later!

1 kommentti:

Nu hittade du rätt! Skriv nåt, pleaase.